Matúš je žiakom Základnej školy v Semerove. Pri rozprávaní o tom, čo nás baví a čo robíme naozaj dobre sa ukázalo, že jeho doučovanie matematiky nie je len také náhodné. Má to premyslené a vie, že jeho pomoc má zmysel. A určite aj hodnotu.

Nikto o tom nevedel, no počas rozprávania o projektoch, ktoré pomáhajú iným vysvitlo, že svoju pomoc ponúka takpovediac verejne. Má aj svoje vizitky a doučovanie je vlastne verejne dostupné. A Matúš to už aj robí.

Tí, ktorí matike chcú rozumieť trochu lepšie ho môžu kontaktovať, zavolať mu, poslať mail a on sa s nimi dohodne. Jeho aktivita je projektom, z ktorého sa po domyslení a dopracovaní a malom zlepšení môže stať niečo, čo je hodné povšimnutia. Je to skutočný projekt a Matúš je malá makovica.

Nina je tenistka. Okrem tenisu ju však baví aj angličtina a je súčasťou aktivity, ktorá je venovaná jej rovesníkom, s ktorým sa bude rozprávať o športe, o ich voľnom čase, o tom, čomu sa chcú profesionálne venovať a bude súčasťou série stretnutí s deťmi po celom Slovensku. Je to skvelé, že sme sa o tom dozvedeli.

Najzaujímavejšie na tom bol fakt, že o tom, čo Matúš a Nina robia nevedeli ani ich učitelia ani triedni učitelia. Dokonca ani ich kamaráti a spolužiaci v škole v Semerove.

Natália sa s nami podelila o túžbe venovať sa verejnému životu. Verejní činitelia hospodária s veľkými sumami peňazí, ktoré využívajú nehospodárne. Naty si myslí, že to nie je správne, že ľudia, ktorí sú  ako ministri nadpriemerne ohodnotení, nemyslia pri nehospodárnom používaní verejných zdrojov na to, že ľudia ako jej rodičia musia hospodáriť s oveľa menšími sumami a naozaj musia obracať každú mincu doslova niekoľkokrát aby nielen vyžili ale ponúkli dôstojné podmienky na život aj svojim rodinám.

Chce sa zaujímať o možnosti zvýšenia príjmov iným ľuďom. Napríklad ako jej rodičom, ktorí by si podľa nej zaslúžili lepšiu odmenu za svoju prácu a námahu. Ešte nevie ako to spraví, ale veľmi by chcela. Jej úprimný záujem ukazuje, že v jej srdci aj v jej hlave je niečo tvorivé a veľmi poctivé.

Aj ona ja makovica, o ktorej sme doteraz nevedeli. Má ešte dosť času, aby do 5. febrára 2018 svoj nápad premenila na zaujímavý projekt.

Škola v Semerove vôbec nie je zabudnutou a bezvýznamnou školou. Pani učiteľka Dáška aj pani riaditeľka Janka veľmi chcú, aby ich škola riešila ozajstné situácie a ich deti spolu s nimi. Majú na to.

Aj preto sme sa po workshope s deťmi stretli aj s desiatimi ďalšími pánmi učiteľmi a učiteľkami. Učiteľka chémie a biológie, učitelia matematiky, slovenčinárka, špeciálna pedagogička, učitelia z prvého stupňa aj druhého stupňa. Bolo to pestré, veselé aj vážne. A vôbec to nebola nuda.

Ich tvorivé uvažovanie a nápady, ktoré sa z neho zrodili možno cítiť aj z fotografií. Stačí vedieť a premyslieť ČO, PREČO, AKO, KTO a KEDY spraviť.

A spraviť to. A projekt je na svete!