Aj LEAF pomáha Slovensku v aktuálnej situácii s epidémiou Covid-19. Zistite viac tu.

Individuálny rozvojový program učiteľa

image_VizualzakladnafotoIRPUcista3
irpu-uvod-mobile-empty-predlzene

NEZMEŠKAJTE: NAJBLIŽŠÍ WEBINÁR PRE UČITEĽOV

    Všetky webináre nájdete aj v mediálnej knižnici pre učiteľov

    • Komplet celý archív, no aj tie, čo ešte len budú nájdete na jednom mieste.
    • Okrem toho tam nájdete aj iné hodnotné zdroje pre vás, napríklad videá Ranná káva riaditeľov s hosťom

    Mediálna knižnica pre učiteľov

    irpu-2

    Skúsený mentor
    len pre teba

    irpu-1

    Priamo
    v tvojej triede

    irpu-3

    Komunita
    aktívnych učiteľov

    icon-calendar

    September 2020 - Apríl 2021

    ČO JE TO
    IRPU?

    • 8-mesačný mentoringovo-koučingový program
    • ktorý učiteľom pomáha rásť po profesionálnej aj osobnostnej stránke
    • funguje na základe rozhovorov so skúseným mentorom (10 – 15 stretnutí)
    • je prispôsobený individuálnym potrebám učiteľa
    • učiteľ na sebe pracuje priamo so svojimi žiakmi

    Čo očakávať od programu?

    1000px Icon_DINA_Voraussetzungen_Digitale_Nachhaltigkeit_06_Geteiltes_Wissen_Schwarz.svg
    2000px Toicon icon feather copy.svg

    Prečítajte si detailnejšie skúsenosti

    Video o programe IRPU

    Príbehy absolventov programu

    Lucia Bokesová

    Tomáš Macko

    Povedali o nás

    • Peter Pirončiak, Hotelová akadémia, Liptovský Mikuláš

      Peter Pirončiak, Hotelová akadémia, Liptovský Mikuláš

      „Najzaujímavejším zistením v programe IRPU bolo pre mňa to, že by sa mal učiteľ podeliť o aktivitu i zodpovednosť za výsledok hodiny so svojimi študentmi. IRPU je dômyselne prepracovaný program, ktorý svojim individuálnym prístupom motivuje učiteľa k aktivite a súčasne rozvíja jeho kompetencie. Vrele odporúčam!“
    • Barbora Ďurovcová, Bilingválne gymnázium C.S. Lewisa, Bratislava

      Barbora Ďurovcová, Bilingválne gymnázium C.S. Lewisa, Bratislava

      „Vďaka mojej mentorke som získala skvelú inšpiráciu a rady ako v triede vytvárať dobrú atmosféru a odovzdávať študentom informácie efektívnejším spôsobom. Stretávať sa s takto príjemným človekom, ktorý pri mne stojí a podporuje moje nápady a „experimenty“ je skúsenosť na nezaplatenie.“
    • Eva Uličná, Evanjelická spojená škola, Martin

      Eva Uličná, Evanjelická spojená škola, Martin

      „Pôvodne som sa chcela v IRPU naučiť vhodnými postupmi deťmi manipulovať tak, aby robili, čo chcem. Miesto toho som sa naučila vlastnými emóciami deti strhnúť a nadchnúť :).“
    • Paula Šilhárová, Obchodná akadémia, Hlohovec

      Paula Šilhárová, Obchodná akadémia, Hlohovec

      „Ako účastníčka programu som na mentoringu oceňovala najmä to, že mentorka chodila za mnou do školy a videla reálne hodiny. Na základe pozorovaní sme potom hľadali a tvorili spolu riešenia tak, aby boli vyhovujúce pre mňa i žiakov.“
    • Ľubomíra Záhumenská, Piaristické gymnázium Jozefa Braneckého, Trenčín

      Ľubomíra Záhumenská, Piaristické gymnázium Jozefa Braneckého, Trenčín

      „Veľmi oceňujem, že ma moja mentorka priviedla k zmene pohľadu na rolu učiteľa. Zázračné na tom je, že ona to nikdy nepomenovala, nenavrhla, iba počúvala, posielala mi materiály a akosi vyťahovala to “čosi” zo mňa, o čom som dovtedy nemala tušenia. Mala som pocit, že to je môj vlastný proces. Teraz viem, že aj ja chcem byť takýmto sprievodcom pre svojich žiakov. Vďaka!“
    • Michal Bohuš, Gymnázium na ul. Ladislava Sáru, Bratislava

      Michal Bohuš, Gymnázium na ul. Ladislava Sáru, Bratislava

      „Človek má vždy trošku stres, keď mu príde niekto na hodinu. Aj ja som mal, no len do chvíle, kým sme spolu s mojím mentorom začali po hodine rozoberať, čo tam fičalo a ako. Stačilo pár postrehov, podnetov, otázok a ja som si bol viac než istý, že tento človek mi nechce zle, netúži ma dať dole, bezducho skritizovať všetko, čo mu padne do rany. Oproti mne sedel chlapík s túžbou pomôcť mi porozumieť, prečo niektoré veci na mojich hodinách fungovali a niektoré nie.“
    • Andrea Kolláriková, Hotelová akadémia Ľudovíta Wintera, Piešťany

      Andrea Kolláriková, Hotelová akadémia Ľudovíta Wintera, Piešťany

      „Pri čítaní blogov učiteľov, ktorí prešli IRPU, som tíško závidela a túžila byť súčasťou tohto programu. A ono to vyšlo! Moje prvé stretnutie s IRPU-ťákmi (na tréningu v úvode programu) dopadlo nad očakávania. Odniesla som si nielen príjemné pocity, že patrím do komunity rovnako nadšených učiteľov ako som ja, ale aj konkrétne ,,úlohy-inšpirácie“ na moje hodiny.“
    • Lucia Vlkovičová, ZŠ sv. Jozefa, Hlohovec

      Lucia Vlkovičová, ZŠ sv. Jozefa, Hlohovec

      „Netušila som, že mentorstvo je aj o vzťahu. Mala som pocit, že sa deje niečo, čo som ešte nezažila – stojí pri mne niekto, kto sa zaujíma, pýta, trpezlivo čaká na moje odpovede, smeje sa, povzbudzuje a venuje mi časť svojho života. Nešlo o formálny kvázi-vzťah, ale o čistú človečinu.“
    • Lucia Bokesová, Gymnázium J. Papánka (Vazovova), Bratislava

      Lucia Bokesová, Gymnázium J. Papánka (Vazovova), Bratislava

      „Získala som väčšie sebavedomie a z toho vyplývajúcu pohodu na hodine. Mentorka mi ukázala, ako veľa sa dá zmeniť malými krokmi, že nemusím vymýšľať veľké veci, stačí malá zmena a môže sa udiať niečo veľké.“
    • Jaroslav Durec, Gymnázium, Myjava

      Jaroslav Durec, Gymnázium, Myjava

      „IRPU je neustála inšpirácia: mám k dispozícií svojho \”mento-kouča\”, uzavretú FB skupinku pre účastníkov a absolventov programu, spoločné komunitné stretnutia a workshopy. IRPU je tiež vybočenie zo zaužívaných postupov a nová energia do učenia!”
    • Martin Nichta, Gymnázium J. Hronca, Bratislava

      Martin Nichta, Gymnázium J. Hronca, Bratislava

      „IRPU do mojich hodín vnieslo väčšiu štruktúru. Naučil som sa stanovovať si ciele a viac sa zamýšľať nad tým, akú úlohu každá jedna zložka hodiny má.“
    • Eva Kúdelová, ZŠ Dubová, Bratislava

      Eva Kúdelová, ZŠ Dubová, Bratislava

      „Vďaka programu sa nebojím dať viac priestoru na hodinách žiakom. Veľa práce som preniesla na nich a skupinová práca má svoje pevné miesto v týždni – deti si ju sami pýtajú. Rodičia zmenu prijali, lebo deti majú matematiku radi a zlepšili sa v nej. Taktiež sú aktívnejší.“
    • Dagmar Čerháková, ZŠ Semerovo

      Dagmar Čerháková, ZŠ Semerovo

      „Po absolvovaní IRPU už nie som učiteľka, ktorá sa postaví pred tabuľu a reční. Prenechávam aktivitu na deti. Páči sa to aj mne, aj im. Vyžaduje si to síce väčšiu a premyslenejšiu prípravu na hodinu, ale oplatí sa to.“
    • Marek Golian, ZŠ Narnia, Banská Bystrica

      Marek Golian, ZŠ Narnia, Banská Bystrica

      „Moja mentorka mi dávala veľmi dobrú spätnú väzbu a stále sa ma pýtala, ako to môže byť inak. Nechávala ma premýšľať, nechcela ma vtesnať do nejakých jej predstáv. Bolo to pre mňa veľmi prínosné!“

    Ako to bude celé prebiehať?

    irpu-deadline-2020-predlzene

    DO 15. APRÍLA Prihlasovanie učiteľov

    irpu-6

    MÁJ Výber účastníkov

    irpu-3

    AUGUST Spoločné otvorenie ročníka

    irpu-7

    OD SEPTEMBRA Pravidelné stretnutia
    s mentormi

    Nenechajte si ujsť naše novinky

    Čerstvé informácie o programe a účastníkoch? Zanechajte nám svoj email a dáme vám vedieť! 🙂

    Ešte pre vás máme

    Premena-cover-foto

    Pre učiteľov máme aj program Premena školy zvnútra. Je to unikátny program budovania kultúry rozvoja učiteľského tímu prostredníctvom kolegiálnej podpory, ktorý je založený na osvojovaní a následnom využívaní základných mentoringovo-koučingových techník v každodennom živote školy.

    Prečítajte si viac na https://leaf.sk/premenaskoly

    Otázky?

    Ak si nie ste istí, či je program IRPU vhodný práve pre vás, radi zodpovieme na vaše otázky.
    Ozvite sa nám. 🙂

    Jana M. Balážová
    koordinátorka programu
    jana.balazova@leaf.sk

    Dávid Králik
    garant programu
    david.kralik@leaf.sk

    Otázky?

    Ak si nie ste istí, či je program IRPU vhodný práve pre vás, radi zodpovieme na vaše otázky. Ozvite sa nám. ?

    Jana M. Balážová
    koordinátorka programu
    jana.balazova@leaf.sk

    Dávid Králik
    garant programu
    david.kralik@leaf.sk