Kto vám v programe bude pomáhať?
Snažiť sa spolu vami o to, aby študenti milovali vaše hodiny?
Pozrite si profily našich mentorov

VIERA LASÁKOVÁ – koordinátorka
Vyštudovala filozofiu a estetiku na UKF v Nitre a španielskej Granade. 14 rokov pracovala ako koordinátorka environmentálnych programov pre neziskovú organizáciu DAPHNE. Momentálne vedie LEAF učiteľské rozvojové programy a čiastočne učí na základnej škole BAKOMI. Ako mentor pôsobí v LEAFe od roku 2015. Ako kouč zložila v roku 2020 medzinárodnú skúšku v brief koučingu na úrovni PCC. Vo voľnom čase sa rada venuje cvičeniu tai-chi, prírode a svojim blízkym.

DÁVID KRÁLIK
Učiteľ, mentor, kouč, lektor, spoluzakladateľ školy Felix, bývalý reprezentant, medzinárodný rozhodca a tréner v šerme. Bloger, autor niekoľkých metodík i jednej rozprávkovej knižky. Momentálne pracuje v n. o. LEAF ako mentor a supervízor v mentoringovom programe IRPU (Individuálny rozvojový program učiteľa). Okrem toho spolupracuje s viacerými organizáciami, ktoré sa na Slovensku venujú problematike vzdelávania (Indícia, Teach for Slovakia, Inšitút pre aktívne občianstvo, Komenského inštitút, Živica, STRATPOL…).

MÁRIA DEČOVÁ
Mária viedla gymnázium v Košiciach, kde zaviedla mentoringový program a dobrovoľníctvo pre študentov, rada sieťuje dobré veci, preto ich študenti sú aktívni v Kolégiu Antona Neuwirtha či v DofE. Rada objavuje v človeku to najkrajšie a na tom pomáha stavať aj jeho profesionálne poslanie. V súčasnosti pôsobí ako kouč, mentor a lektor pre LEAF a Teach for Slovakia. Svoje sily a skúsenosti rada venuje začínajúcim riaditeľom škôl.

JANA HALÍKOVÁ
Veľa sa sťahovala, čo jej dalo šancu učiť v rôznych školách a rôznych kútoch sveta.Učila v málotriedke, aj v Škole hrou, učila v Česku, Poľsku, aj v Číne. Školila učiteľov zážitkovú pedagogiku, a dnes je hrdým IR-pútnikom. Popri rodine, psovi a záhrade ešte rada pozoruje svet a ľudí, cestuje, obdivuje a ochraňuje “tú krásu okolo“.

TOMÁŠ MACKO

MAREK MATUŠKA
Učil už počas štúdií, lebo sa tej práce nevedel dočkať. Počas 15 rokov na bilingválnom gymnáziu v Žiline prešiel svojím vývojom v mnohých oblastiach, ako učiteľ fyziky a chémie, triedny, koordinátor prevencie, doučovateľ, predseda Rady školy, správca chemickej zbierky a učebníc, vedúci tanečného krúžku… Hoci o niečom podobnom ani nesníval, dnes učí oba predmety aj vo francúzskom jazyku. Je flexibilný, rád sa vzdeláva, organizuje rôzne aktivity, vymýšľa a inovuje – naskočil na vlnu modernizácie vyučovania. Na škole založil krúžok Škola života, každoročný Prírodovedný deň a iné… Vo voľnom čase píše, hrá šach, má rád vlaky, psychológiu a meteorológiu.

BARBORA MICHNOVÁ
Je vyštudovaná učiteľka, ktorá sa pohybovala v oblasti vzdelávania už počas štúdia na vysokej škole. V Rumunsku stážovala na celonárodnom programe neformálneho vzdelávania GROW a v pašovaní neformálneho vzdelávania do školských tried pokračovala aj počas svojej pedagogickej praxe na Slovensku. Už niekoľko rokov sa venuje rozvoju a podpore učiteľov a mladých ľudí cez mentoring. Okrem vzdelávania má rada umenie, turistiku, srdečných ľudí a v poslednom čase jej učaroval aj brief coaching.

MIŠKA MOZOLOVÁ
Jej cesta v školstve začala v Austrálii, kde učila anglický jazyk a slovenčinu. Po návrate na Slovensko 7 rokov pôsobila na škole pre intelektovo nadané deti, kde pracovala aj ako metodička anglického jazyka a popri tom učila dospelých na jazykovej škole. Prácu prerušila, aby si na King’s College v Londýne v odbore Aplikovaná lingvistika urobila MA. Neskôr ukončila ďalší MA na Radboud Univerzity v Nijmegene v Holandsku v odbore Vzdelávanie nadaných, počas ktorého sa pre European Talent Centre venovala výskumu podvýkonosti. V priebehu štúdia začala mentorovať dve super dievčatá z osady vo Veľkej Ide a pracovať v komunitnom centre ETP v Podsadku. Momentálne sa okrem mentorovania učiteľov venuje vzdelávacím aktivitám na oddelení Sociálnej integrácie v neziskovej organizácií Človek v ohrození.

MARTA PÁLENÍKOVÁ

MARTINA ŠTESKOVÁ
Už popri štúdiu na gymnáziu sa venovala autorskému divadlu, najprv ako členka, potom ako vedúca skupiny detí. Po skončení strednej školy nasledovali rôzne pracovné skúsenosti a neskôr jej kroky viedli do Banskej Bystrice, kde vyštudovala učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ na Pedagogickej fakulte UMB. Teoretické vedomosti si už počas štúdia overovala v praxi spoluprácou so ZŠ v Banskej Bystrici, spoluorganizovaním detských táborov a lektorovaním učiteľských seminárov.Momentálne sa venuje práci s deťmi v malotriednej škole na Zaježovej, kde sa veľký dôraz kladie na rozvoj emocionálnej inteligencie detí, na environmentálne uvedomenie, na spoluprácu v trojuholníku žiaci- učitelia- rodičia. Deti sa učia pomocou zážitku, aktívnych metód, pracujú na osobných výzvach, sú veľa v prírode, spolupodieľajú sa na organizácii vyučovania, na hodnotení, plánovaní.
Svoj pracovný život sa snaží skĺbiť aj so svojim rodinným životom a veľkou kopou koníčkov, ktoré ju zaujímajú. Jej život je skrátka jedno veľké dobrodružstvo.

LUCIA SURGOŠOVÁ
Ako dieťa coachovala brata s bábikami na ZRPŠ u babky na dvore. Po štúdiu psychológie a jazykov a pobytoch v zahraničí sa vrhla realizovať svoju vášeň asistovať pri raste malých študentov v bilingválnom programe v Bratislave. Okrem vzdelávania sa venuje manželovi, hudbe, cudzím jazykom a cestovaniu.

PAVOL ŠÍPOŠ
Je učiteľom na Strednej zdravotníckej škole M.T. Schererovej v Ružomberku, ktorý po rokoch klasického učenia znovu našiel motiváciu v novom prístupe k vyučovaniu a žiakom. Je absolventom programu IRPU a Online inkubátora mentorov. Neustále hľadá nové možnosti a príležitosti ako sa posúvať ďalej. Má snahu meniť veci v školstve (a nielen tam) a inšpirovať ostatných. Má rád šport, turistiku, históriu. Je aktívnym človekom.

GABRIELA ZELÍKOVÁ
Po štúdiu Obchodnej fakulty s orientáciou na jazyky strávila inšpiratívne roky materskej dovolenky so svojimi štyrmi deťmi. Zaujímala sa o budovanie partnerských a rodinných vzťahov v obč. združení Manželské stretnutia. Vyučuje anglický jazyk na cirkevnom gymnáziu v Trenčíne. Rada organizuje akcie a tématické zájazdy s cieľom spoznávať svet okolo nás a budovať mosty pre vzájomné porozumenie kultúrnych rozdielností. Niekoľkokrát prešla anglický vidiek so študentami a ruksakmi na chrbte. Bavia ju vodné športy a kolobežka. Nadchol ju IRPU a jeho tím.
Naši mentori v minulosti

JANA M. BALÁŽOVÁ (momentálne na materskej dovolenke)
Vďaka zahraničným stážam mala možnosť spoznať zblízka britské a španielske školstvo. Vyše 10 rokov pôsobila na bilingválnom gymnáziu v Bratislave ako učiteľka jazykov, koordinátorka tútoringového programu pre študentov, vedúca PK a členka vedenia školy. Pomáhala rozbehnúť Komenského inštitút a Medzinárodnú cenu vojvodu z Edinburghu na Slovensku. V súčasnosti pôsobí ako mentorka, akreditovaná koučka (ACC, ICF) a koordinátorka programov pre učiteľov v LEAFe, kde využíva svoje skúsenosti a zručnosti v prospech učiteľov. Okrem vzdelávania patrí jej srdce hlavne manželovi, umeniu, prírode a slobode.

KATARÍNA BACHRATÁ

MARTINA CHALACHANOVÁ
Vraj všetkým (okrem nej) bolo od začiatku jasné, že bude učiteľka. Za 24 rokov pedagogickej praxe pracovala ako vychovávateľka, učiteľka prvého aj druhého stupňa ZŠ, inšpektorka-metodička a naposledy riaditeľka daltonskej školy. Zároveň sa venovala tvorbe metodických materiálov pre učiteľov, pracovných zošitov a učebníc pre žiakov. Dlhodobo vzdeláva učiteľov a asi aj preto je od začiatku súčasťou IRPUtímu. Miluje svoju prácu (vo vlastnej firme tvorí eUčebnice informatiky pre žiakov 1.stupňa ZŠ), miesto kde žije, svoju rodinu (aj IRPUtnícku a učiteľskú), prírodu, zvieratá, knihy a tvorenie ako také (kabelky, tapisérie, šperky, mozaiky…).

ALEXANDRA KUROČKOVÁ
Je pre ňu dôležitá zmysluplnosť toho, čo robí, preto spolupracuje na projektoch, ktoré pomáhajú uskutočňovať v spoločnosti pozitívnu zmenu. Ako mentor podporuje mladé talenty v organizáciách, ktoré rozvíjajú osobnosť mladých ľudí s potenciálom stať sa lídrom (Kolégium Antona Neuwirtha, LEAF, Future Generation Europe, Spoločenstvo Ladislava Hanusa). V minulosti pracovala na riadiacich pozíciách v neziskovej oblasti, zúčastnila sa Európskej dobrovoľníckej služby v Taliansku, spoluvytvárala rozvojový program v africkom Mozambiku a neskôr pracovala na líderských pozíciách v korporátnom svete, kde sa venovala manažovaniu, rozvoju a vzdelávaniu ľudí. Dnes sa profesionálne venuje manažmentu zmeny ako konzultant, certifikovaný kouč a lektor kurzov vo vlastnej firme.

IVANA ĽUPTÁČIKOVÁ
Vždy chcela byť učiteľkou – objavovať AHA moment, čo sa jej aj splnilo. Okrem sprevádzania žiakov zákutiami matematiky, ich tiež podporuje pri sebaspoznávaní a výbere strednej školy. Momentálne pracuje na Základnej škole Ľudovíta Fullu v Košiciach a vedie predmetovú komisiu prírodovedných predmetov a matematiky. Baví ju práca s háčikom a vlnou, prechádzky po Tatrách a veľmi rada sa necháva uniesť knihami do iných dimenzií.

MARTIN NICHTA
Pochádza z učiteľskej rodiny, ktorá ho pred týmto povolaním vždy varovala. Možno aj preto už v druhom ročníku vysokej školy učil angličtinu na Gymnáziu Jura Hronca v Bratislave a ako lektor vystriedal aj viaceré bratislavské jazykové školy. Hoci je vyštudovaný a aktívny prekladateľ, veľká časť jeho života sa točí okolo školstva. Po absolvovaní IRPU sa teda rozhodol pridať do tímu. Má rád obskúrnu hudbu, spoločenské hry a turistiku.

DÁŠA ŠKODYOVÁ
Spojenie fyziky, chémie a projektové manažérstvo našla na Strednej zdravotníckej škole v Poprade, kde pôsobí. Zvyčajne pracuje aj pre iné organizácie ako lektorka, projektová pomoc, spoluorganizuje semináre a konferencie. Pre žiakov organizuje akcie a zahraničné exkurzie na popularizáciu prírodovedného vzdelávania. Okrem venovaniu sa školstvu a vzdelávaniu, ju napĺňajú zimné športy a v lete prechádzky po menších kopcoch, čítanie akejkoľvek literatúry a neodmietne ani ihlice s vlnou.